Rollspel och community.
 
PortalHemGalleriLatest imagesBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 1 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 1 gäst.

Inga


Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitimeav Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitimeav Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitimeav Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-16, 18:47


Dela
 

 Alice Eldflamma aka Black fang

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Black Fang
Black Fang
Nykomling

Posts : 2
Join date : 15-08-27

Karaktär
Ras:
Yrke:
Klass: Klasslös

Alice Eldflamma aka Black fang Empty
InläggRubrik: Alice Eldflamma aka Black fang   Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitime2015-09-07, 10:26

file:///Users/Alma/Desktop/archer-portrait.jpg

Namn: Alice Eldflamma (alias black fang).

Ålder: Hon vet inte säkert när hon var född, men ser ut att vara runt 25.

Kön: Kvinna

Utseende: Det första du lägger märke till hos Alice är hennes längd, hon är ganska lång för att vara kvinna, lite över 180 cm. Samt har hon en kroppsbyggnad som tyder på hård träning och tugnt arbete, men hon är fortfarande väldigt smidig. Alice bär en blå långklänninng med höga läderstövlar. Hennes hår är upsatt i en knut på huvudet och under ett vit snusnästuk. Hon kan ses som glad och trevlig, men något med hennes isblå ögon och ett bleknat ärr som löper över högra käken får en att undra om allt värkligen är som det ska vara med den glada och trevliga Alice.

Sedan har vi Black fang, när Alice tar på sig sin gröna tunika och byxor och sveper om sig sina stora gröna mantel är den glada positiva Alice som bortblåst. Hennes ögon lyser nu av kyla och framhävs av en svart sotning runt ögonen. För att skydda sig har hon lätt läderrustning på överkroppen samt armskenor i samma material. Sin identitet håller hon välskyddad bla genom att alltid ha ansiktet i skuggan av sin stora luva och att altid prata i en mörkare röst.

Hennes olika vapen är en snidad alvisk långbåge med tillhörande 24 pilar. samt ett medelångt enhandssvärd på ryggen och en dolk i bältet. Alla vapen hon har är smidda av alviskt stål.

Bakgrund: Alice blev som liten lämnad i skogen utanför Sanirnilva av sin familj under svält tider. Så Alice vet inte säker vartifrån hon kommer. I vilket fallsom helst blev hon hittad utav alver och fick sedan bo och gå i lära hos en alvfamilj. Men desto mer hon växte blev de andra alverna mer hotfulla och Alice kände att det inte var här hon hörde hemma. Så vid 16 års ålder packade hon sina saker och flyttade in till en gammal man vid namn Tor en liten bit utanför Easthall. Hon insåg dock snabbt att pengar ändå skulle bli ett problem även fast hon som tack för att hon hjälpte till på gården tillsammans med Tor och hans barnbarn Loke, fick mat och tak över huvudet. Så vid 18 års ålder började hon ta små jobb här och där, hennes förmåga att röra sig osedd och hennes stora pricksäkrhet gjorde att personer som inte ville få sina händer smutsiga ofta vände sig till Alice för hjälp. Dock vet ingen om hennes identitet, då hon altid i dessa fall använder sitt alias Black fang.
Så de senaste åren har hon left sitt liv på gården som piga på dagen, och med blandat iligalverksamhet på natten.

Övertygelser:
Se alla som eventuella fiender.
öga för öga, tand för tand.
Jag använder min kvinlighet till min egen fördel.
Alla medel är tillåtna.

instinkter:
OM någon hade hotat/dragit svärd/startat slagsmål, SÅ hade Alice först bett om nåd för att ta sig därifrån levande, hade detta inte funkat hade hon tagit ut personen/personerna utan att lämna några överlevande. Black fang hade försökt ta sig ur situationen utan att avslöja sin identitet, alla medel tillåtna.

OM någon hade flörtat med Alice/Black fang, SÅ hade Alice rodnat och sett vart saken ledde, kanske flörtat tillbaka om hon behövde information eller en tjänst av personen, men skulle aldrig knyta band. Black fang hade reagerat genom att försökt förudmjukat personen på något sätt, om inte information eller en tjänst skulle behövas av personen.

Känner ingen ånger, eller hämningar. Gör allt för att jag och mina vänner ska överleva. Handlar vårdslöst, snabbt och smart för att nå vad jag vill ha.

*styrkor* snabb, kvicktänkt, nästan skrämmande bra bågskytt, bra i närstrid både med händer och kniv.
*Svagheter* svårt att prata med andra, rädd för att bli lämnad ensam, litar inte på någon.
Till överst på sidan Gå ner
Mialee
Mialee
Nykomling

Posts : 19
Join date : 15-01-12

Alice Eldflamma aka Black fang Empty
InläggRubrik: Sv: Alice Eldflamma aka Black fang   Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitime2015-09-08, 12:27

Välkommen till Akrylia Alma =)

// Jenny
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Alice Eldflamma aka Black fang Empty
InläggRubrik: Sv: Alice Eldflamma aka Black fang   Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitime2015-09-14, 11:44

Ledsen för min sega respons!
Välkommen till Akrylia!

Godkänd!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content



Alice Eldflamma aka Black fang Empty
InläggRubrik: Sv: Alice Eldflamma aka Black fang   Alice Eldflamma aka Black fang I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 

Alice Eldflamma aka Black fang

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

 Liknande ämnen

-
» Layane Black

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: Rollspelsverktyg :: Bakgrunder-