Rollspel och community.
 
PortalHemGalleriLatest imagesBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
Belial Nox I_icon_minitimeav Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
Belial Nox I_icon_minitimeav Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
Belial Nox I_icon_minitimeav Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
Belial Nox I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
Belial Nox I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-16, 18:47


Dela
 

 Belial Nox

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Nox
Nox
Nykomling

Posts : 2
Join date : 15-02-12

Karaktär
Ras: Alv
Yrke:
Klass: Klasslös

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-02-12, 21:02

Belial Nox Armored_elf_bust_by_arsinoes-d74s7bv
Namn - Belial Nox
Ras - Alv
Ålder - 138 år
Kön – Kvinna

Utseende - Belial har en askgrå hudton som samspelar vackert med hennes granitgrå blick. Hennes vita, böljande hårsvall är mycket ofta uppsatt i en fläta eftersom att det, enligt Belial själv, endast är till besvär. Hennes kropp är väl skyddad av den svarta, lätta alvrustning hon bär. Till denna rustning pryder hon även sina långa, typiska alvöron med ett par örhängen för att symbolisera sin härkomst. Dessa är hennes enda minne av sin mor. Givetvis går inte denna kallhjärtade kvinna obeväpnad, hon bär ett svart, långt och överraskande tungt tvåhands svärd på sin rygg. Något hon sällan ses använda.

Bakgrund – Belials födelseort är ännu okänd, hon talar sällan om sitt förflutna då hon själv anser att det är det förgångna. Belial växte upp hos en mycket välbärgad familj, där rikedom och makt stod över allt annat. Kärlek var svaghet och hat var styrka. Styrka var något som Belial strävade efter och det var något som hon ville uppnå. Hon var en av de få kvinnor i detta samhälle som ville vara med i de stora slagen om rikedomar och makt. Hon ville stå sida vid sida om sin far, som alltid velat ha en son. Belial var en stor besvikelse redan sedan den dagen hon föddes därav namnet ”utan värde”. Men modern ville vända olyckan till något positivt och försökte, så gott som hon kunde, ge stöd till sin lilla olycksfågel. Hon vanärade sin far när hon valde att ägna sig åt krigets konst istället för magi. Magiker var enligt fadern ett betydligt kvinnligare yrkesval än soldat. När Belial växte som krigare sjönk faderns status i samhället snabbt och för att rädda sitt eget skinn anmälde han sin dotter för förräderi. Hon troddes då ha kontakter med konspiratörer som möjligtvis kunde utsätta riket för fara. Kungen trodde faderns ord och Belial stöd inför döden. Hennes kära mor, den enda varelse som någonsin visat minsta tecken på kärlek och omtanke räddade sin dotter från hennes öde. Som en sista avskedsgåva fick Belial de svarta örhängen som hon alltid bär samt en av familjens trogna beskyddare, den svarta vargen Grim. Grim följer Belial vart hon än må sätta sin fot och har blivit en av hennes värdefullaste ting.  

Övertygelser – Belial uppfattas inte som social och pratglad, hon tar sällan kontakt med främlingar som hon inte har något intresse av. Hon är en intelligent kvinna som vet att man måste reflektera länge innan man tar till orda. Tyvärr besitter inte Belial det tålamod som man kanske önskar sig och hon väntar sällan på svar eller händelser som inte hon drar någon nytta av. Hon gör allt för egen vinning och hjälper inte någon i första taget. Pengar är något som Belial skattar högt och sedan flytten från sin hemstad är ekonomin skral. Hon tar sig gärna an uppdrag som innefattar att döda, hota, stjäla eller tortera mot betalning. Dock tar hon sig väldigt sällan an uppdrag från människor. Människor är världens undergång, de är värdelösa ting med korta liv och små ömtåliga kroppshyddor. Belial reflekterar mycket över om hur världen skulle vara utan dessa människor, men önskar dock inte livet ur dem.  Hon enbart ogillar deras existens.

Trots sin rustning och tvåhandssvärd finner Belial sällan att hon behöver använda sina erfarenheter i strid i möten med individer, om det nu inte handlar om jobb.  Hon vill helst inte lägga någon energi på onödiga möten med meningslösa individer och att ta till våld innefattar mycket energi. Därav brukar hon oftast undersöka om denne någon är värd att tala med och sedan utgå ifrån den situationen. Grim, som alltid är vid hennes sida, är en tystlåten kompanjon men kan vara farlig för den som hotar Belial. Vargen skyddar alvkvinnan med sitt liv om det så skulle krävas. Grim är dock även Belials svaga punkt. Hotas Grim kan Belial mycket väl tänka sig att fly en strid eller vika sig för fienden.  

Instinkter – Belial litar inte på andra individer, trots att hon må känna dem i flera år så har hon stora svårigheter att känna förtroende. Hon är införtrodd med att alla är som hon själv, alla vill ha sin del av kakan. Ingen genomför en osjälvisk handling utan egen vinning.

Känner Belial sig hotad tvekar hon inte att ta till våld. Trots att hon gärna drar sig för att lägga onödig energi på onödiga individer så finns det de tillfällen då hon behöver försvara sig själv. Belial flyr aldrig, hon dör hellre än att visa sig svag och fly från en strid. Om nu inte Grim är inblandad i striden och fienden tar tillfället i akt att utnyttja Belials svaghet.
Till överst på sidan Gå ner
Mialee
Mialee
Nykomling

Posts : 19
Join date : 15-01-12

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-02-20, 15:47

Välkommen hit =)
Får hoppas att Siggan har möjlighet att godkänna din bakgrund snart =)
Till överst på sidan Gå ner
Nox
Nox
Nykomling

Posts : 2
Join date : 15-02-12

Karaktär
Ras: Alv
Yrke:
Klass: Klasslös

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-02-26, 13:27

Tack! http://anhjur.forum.st/ är jag dock betydligt mer aktiv på, då det verkade vara ganska dött här för tillfället.. Smile
Till överst på sidan Gå ner
Mialee
Mialee
Nykomling

Posts : 19
Join date : 15-01-12

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-02-27, 20:06

Ja det har varit dött här ganska länge tyvärr.
Hoppas ju från djupet av mitt hjärta att det kommer bli aktivt igen, men än så länge verkar det enbart vara en diffus och onåbar dröm =(

Jag får ta och kolla in sidan du länkade =)
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-03-04, 18:00

Välkommen till sidan! Dessvärre har den blivit väldigt inaktiv under den senaste tiden.
Jag har tagit upp studier och vart alla andra tagit vägen kan jag inte svara på med säkerhet!

Godkänd!
Till överst på sidan Gå ner
Ghargan Warg
Ghargan Warg
Nykomling

Posts : 21
Join date : 14-09-04

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-03-17, 16:06

Vi får helt enkelt göra det aktivt! Jag kikar in lite då och då under dagarna och kan haka på att skapa aktivitet!
Till överst på sidan Gå ner
Mialee
Mialee
Nykomling

Posts : 19
Join date : 15-01-12

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-03-18, 18:03

Jag är också gärna på och skapar aktivitet =)
Till överst på sidan Gå ner
Ghargan Warg
Ghargan Warg
Nykomling

Posts : 21
Join date : 14-09-04

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-03-18, 19:48

Sugen på att dra igång någon tråd, har mest suttit och häckat på en nutida rollspelssida, behöver lite fantasy i fingrarna!
Till överst på sidan Gå ner
Mialee
Mialee
Nykomling

Posts : 19
Join date : 15-01-12

Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime2015-03-20, 14:00

Absolut =)
Alldeles just nu är min hjärna lite mos, men om ett par timmar är jag nog redo to go igen =D

Börja du så länge =D
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content



Belial Nox Empty
InläggRubrik: Sv: Belial Nox   Belial Nox I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 

Belial Nox

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: Rollspelsverktyg :: Bakgrunder-