Rollspel och community.
 
PortalHemGalleriLatest imagesBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
Thydara Sínari I_icon_minitimeav Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
Thydara Sínari I_icon_minitimeav Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
Thydara Sínari I_icon_minitimeav Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
Thydara Sínari I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
Thydara Sínari I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-16, 18:47


Dela
 

 Thydara Sínari

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Thydara
Thydara
Nykomling

Posts : 5
Join date : 14-09-15

Thydara Sínari Empty
InläggRubrik: Thydara Sínari   Thydara Sínari I_icon_minitime2014-09-15, 16:50

Namn: Thydara Sínari
Ras: Alv
Kön: Kvinna
Ålder: 322

UTSEENDE:
Hon är 165cm lång med atletisk figur. Hon har långt svallande, honungsblont hår och blågröna ögon. Höga kindben, kvinnlig haka och en finmejslad mun. Hon bär en lång, figursydd, blå klänning av ett nästan genomskinligt material och går ofta barfota eller i ett par läderaktiga mockasiner. Hon bär på ett vackert halsband gjort av pärlor och med en stor safir. Hon säger att hon fått det av en vän, men yttrycket i hennes ögon säger att det ligger mycket mer bakom det.

PERSONLIGHET:
Hon är en snäll och sprudlande glad varelse, som ger alla en chans. Hon älskar varelser av alla dess slag och att möta och lära känna dem. Det bästa hon vet är att lyssna på ljudet av vatten och att ligga och titta på stjärnorna om nätterna. Äventyr är hennes kall och hon är alltid mitt uppe i något.

BAKGRUND:
Ingen vet speciellt mycket om Thydaras uppväxt. Hon kom till Akrylia för 303 år sedan, som en vilsen och blyg flicka. Där träffade hon Siggan och de blev förälskade i varandra, skaffade sig ett hus i Easthall och Siggan lämnade sin mörka bakgrund bakom sig. Även Thydara glömde bort sitt egna förflutna för att istället börja om på ett nytt liv med en ljusare tillvaro här i denna stad.
Det var tills kriget kom och hotade allas existens. Många upplevde svåra förluster och mycket blev förstört i hela landet. Mitt under allt detta kaos blev hon ivägskickad på ett uppdrag. Det var hjärtslitande att behöva lämna kvar den hon älskade under en så lång tid, men hon förstod att uppdraget var viktigt.
Nu 16 år senare har hon slutfört sitt uppdrag och återvänt till Easthall för att återförenas med sin älskade.

Övertygelser:
Alla förtjänar en chans.
Vatten är källan till allt liv.
Ihärdighet är vägen till framgång.

Instinkter:
Om någon behöver hjälp, ger jag den.
Om någon verkar vänlig tror jag direkt på dem.
Om hon får en komplimang mjuknar hon.

¤Styrkor: Hon har en mystiskt stor kunskap om vattenmagi. Hon kan hantera vatten som ingen annan och är bra på att hitta källor, som kan ge liv åt hela städer och byar.

¤Svagheter: Hon kan ibland vara lite för naiv, vilket ofta har satt henne i stora faror. Hon kan också vara lite väl långsiktig ibland, men med lite godhet och komplimanger, så mjuknar hon snart upp.
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Thydara Sínari Empty
InläggRubrik: Sv: Thydara Sínari   Thydara Sínari I_icon_minitime2014-09-15, 17:49

Lite kort bakgrund, men annars så har det viktigaste kommit med. Nostalgi på hög nivå när jag läste denna måste jag säga Smile

Godkänd!
Till överst på sidan Gå ner
Thydara
Thydara
Nykomling

Posts : 5
Join date : 14-09-15

Thydara Sínari Empty
InläggRubrik: Sv: Thydara Sínari   Thydara Sínari I_icon_minitime2014-09-15, 17:57

Haha och ändå lade jag till en del från förra =P

Jo lite nostalgiskt är det allt.
Tack för det snabba godkännandet.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content



Thydara Sínari Empty
InläggRubrik: Sv: Thydara Sínari   Thydara Sínari I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 

Thydara Sínari

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

 Liknande ämnen

-
» Siggan Sínari

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: Rollspelsverktyg :: Bakgrunder-