Rollspel och community.

PortalHemGalleriVanliga frågorMedlemslistaBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 1 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 1 gäst.

Inga

Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
av Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
av Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
av Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
av Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
av Mialee 2015-08-16, 18:47

Dela | 

Ett efterlängtat möte

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2, 3
FörfattareMeddelande
Chrystal
Bekant

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Klasslös

InläggRubrik: Sv: Ett efterlängtat möte   2014-07-07, 11:41

Av någon underbar anledning beslutade sig alven för att släppa henne. Ingen kunde varit mer glad än hon i det ögonblicket och det var knappt att hon vågade andas av rädsla för att han skulle ångra sig.
Han berättade att han inte var illvillig och hon trodde honom. Däremot var hon mer tveksam gällande hans kvinnliga partner och såg skeptiskt på den sovande Layane och sedan tillbaka till honom igen. Han föreslog att hon skulle stanna och hämta kraft och när han visade mot muggen med te, så lät förslaget inte helt fel. Tacksamt log hon mot honom, men kastade en snabb bekymrad blick på Layane. Vem visste när hon skulle vakna?
-''Det får bli en mycket kort stund då.''
Hon väntade tills han hade flyttat sig bort mot Layane innan hon reste sig upp. Yrseln var outhärdlig, men hon bet ihop, blundade och knöt händerna medan hon väntade på att det värsta skulle gå över. Det kändes som att det hade gått en evighet innan hon åter kunde förmå kroppen till att röra sig. Med försiktiga steg, som om hon gick på ett gungande skepp, lyckades hon ta sig fram till teét. Med varsamma händer tog hon den ljumna muggen i händerna, vände sig om mot alven och stödde ryggen mot bänkskivan bakom sig. Teét var som en helande värme som spred sig genom hennes kropp och hon log vänligt mot alven. Han var kanske inte så illa när man tänkte efter, men hon kunde inte säga detsamma om Layane. Det fanns inte en tum i hennes kropp som litade på den människan.
Så fort teét var uppdrucket ställde hon muggen ifrån sig och såg på alven.
-''Det är dags för mig att gå. Det var mycket vänligt av er att erbjuda mig detta och att släppa mig. Jag är oerhört tacksam.''
Hon gjorde en liten försiktig nigning och promenerade sedan sakta ut genom dörren.
Till överst på sidan Gå ner

Ett efterlängtat möte

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 3 av 3Gå till sida : Föregående  1, 2, 3

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: Rollspel :: Easthall :: Slummen-