Rollspel och community.
 
PortalHemGalleriLatest imagesBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
En vacker höst dag I_icon_minitimeav Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
En vacker höst dag I_icon_minitimeav Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
En vacker höst dag I_icon_minitimeav Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
En vacker höst dag I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
En vacker höst dag I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-16, 18:47


Dela
 

 En vacker höst dag

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Jack
Jack
Nykomling

Posts : 9
Join date : 12-09-20
Age : 26
Location : Motala

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Försäljare
Klass: Klasslös

En vacker höst dag Empty
InläggRubrik: En vacker höst dag   En vacker höst dag I_icon_minitime2013-10-29, 23:58

(Öppen tråd så vem som helst får gärna hoppa in)

Det var en vacker dag, solen stod högt ovanför och fåglar flög söderut. Röda löv flög i vinden och några enstaka moln kunde siktas åt väst inkommande från havet. Marknaden var redan i full gång och försäljare hojtade för fullt efter förbigående. Det var inte mycket trafik på gatorna, de flesta var väl upptagna på sitt jobb eller hade andra ärenden för sig. Det var skönt tänkte hon när hon strosade nerför gatan. Det var höst men det var inte kallt. Det blåste lite kyligt men solen värmde väl nog. Irenes skift började inte förrän om 4 timmar så hon tänkte ta igen lite tid på Akademin och läsa lite. Hon hade bildat en fascination för Easthalls historia, men hon fick sällan tid över till att sätta sig ner i lugn och ro med en bok.

Det var en snabb promenad från hennes hus till akademin och hon var redan framme. Innan hon steg in såg hon upp mot himlen, hon skuggade ögonen för att inte bli bländad av solen. Sedan steg hon in. Akademin var väldigt stor och hon såg sig omkring sakta, hon hade inte varit därinne på så länge att hon hade glömt bort hur stort det faktiskt var. Rador av hyllor fyllda med böcker om magi, historia, intressanta berättelser och vad annat som kan tänkas. Hon kunde inte hindra ett litet leende från att formas på hennes läppar. Hon sköt en lock som fallit fram i ansiktet bakom örat och började gå emot en ung man som hon misstänkte kunde hjälpa henne att hitta det hon behövde.
Det är verkligen stort härinne, tänkte hon och kände sig väldigt liten när hon såg upp på de höga bokhyllorna.
"Ursäkta mig, herrn. Skulle du kunna vara en gentleman och visa mig vart det finns böcker om släktträd och historia?" sa hon och gav han ett varmt leende. Det var så länge sedan hon hade besökt Akademin att hon inte riktigt mindes var allting fanns.
Till överst på sidan Gå ner
 

En vacker höst dag

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: Rollspel :: Easthall :: Magikerakademin-