Rollspel och community.
 
PortalHemGalleriLatest imagesBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
Lilyana Scarlett I_icon_minitimeav Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
Lilyana Scarlett I_icon_minitimeav Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
Lilyana Scarlett I_icon_minitimeav Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
Lilyana Scarlett I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
Lilyana Scarlett I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-16, 18:47


Dela
 

 Lilyana Scarlett

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Lilyana Scarlett
Lilyana Scarlett
Nykomling

Posts : 6
Join date : 13-07-03

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Klasslös

Lilyana Scarlett Empty
InläggRubrik: Lilyana Scarlett   Lilyana Scarlett I_icon_minitime2013-07-03, 21:54



Namn:Lilyana Scarlett
Ålder:20
Kön:Kvinna

Utseende:Blond långt hår med klarblåa ögon. Brukar ha en liten fläta i håret medan resten sitter löst uppsatt i en hästsvans. Hon har snedlugg som formar in de mjuka drag i ansiktet. Kroppen är välmusklad med slank då hon tränat i många år. Hon är 1.68 lång medan kläderna är lite simplare. Hon har en kort klänning med ett linne under som sticker upp. Kläderna går mot grått med enkla detaljer av blommor på. På ena sidan hänger en mörkröd slöja ner för användning vid kallare väder och även som ett täcken på vilken familj hon kommer ifrån. (bild kommer)

Bakgrund:Denna dotter är född hos en högtuppsatt man med höga ambitioner. Då modern dog i barnasängen och fadern inte ville ta på sig en ny fru så blev Lilyana den ända dottern. Då fadern inte fick en son blev hon ersättaren och sattes i skolning som barn. Hon lärde sig både rida, slåss och läsa men allt började ändras då hon visade tendens till magi. Därefter skickades hon till en lärare för att utöka sin begåvning. Efter att ha övat hos en magiker i många år så blir hon tillslut tillsagd att söka upp en magiker kraftfullare än honom själv men vart i världen denna man befinner sig sägs aldrig. Nu måste hon ut i världen och söka upp äventyr för att utveckla sina kunskaper och få en bättre bild av världen då hennes inte är speciellt bra.

Övertygelser:Rättvisan ska segra. Bara den starkaste överlever. Allt som betyder något måste man kämpa för. Dessa meningar är något som beskriver denna kvinna ypperligt.

Instinkter: Om hon stöter på trubbel så är visheten det viktigaste vapnet innan nävarna används. Om någon behöver hjälp så kommer hon finnas till hands.

Styrkor: Smidighet, envishet, styrka, snabbhet

Svagheter: otroligt godtrogen, oerfaren om livet, känner bara till svart eller vitt, kan bli lätt lurad, tror lite för mycket på sig själv.


Senast ändrad av Lilyana Scarlett den 2013-07-07, 22:15, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Lilyana Scarlett Empty
InläggRubrik: Sv: Lilyana Scarlett   Lilyana Scarlett I_icon_minitime2013-07-05, 20:25

Halloj!

Jag hade gärna sett en lite mer detaljerad bakgrund. Något som du också kan lägga till är hennes typ av klädstil under utseende. Karaktärens längd kan också bidra till en mer informativ bakgrund. Jag vet inte riktigt om jag personligen skulle lista godtrogenhet som en svaghet, även om det kan användas som en Smile
Till överst på sidan Gå ner
Lilyana Scarlett
Lilyana Scarlett
Nykomling

Posts : 6
Join date : 13-07-03

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Klasslös

Lilyana Scarlett Empty
InläggRubrik: Sv: Lilyana Scarlett   Lilyana Scarlett I_icon_minitime2013-07-07, 22:17

Jag är den som gärna visar min karaktär mer i rollet än att skriva om den xD Mer intressant så och godtrogen anser jag att det är en svaghet om det är stor! En godtrogen människa kan bli lurad till mycket Smile Tror på allt folk säger och kan följa med en främling hem för hon tror att den inte skulle göra illa henne Smile men är detta bättre eller vill du ha mer? Ska försöka lägga in en bild på henne så att man kan se hur hon ser ut bättre Smile
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Lilyana Scarlett Empty
InläggRubrik: Sv: Lilyana Scarlett   Lilyana Scarlett I_icon_minitime2013-07-08, 18:31

Jag tycker att det var en förbättring!
En bild på din karaktär är inte ett måste; men det ser alltid bra ut estetiskt vis Smile

Godkänd! Välkommen till Akrylia!
Till överst på sidan Gå ner
Chrystal
Chrystal
Bekant

Posts : 228
Join date : 12-09-21
Age : 36
Location : Borås

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Klasslös

Lilyana Scarlett Empty
InläggRubrik: Sv: Lilyana Scarlett   Lilyana Scarlett I_icon_minitime2013-07-08, 18:34

Välkommen! =D
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content



Lilyana Scarlett Empty
InläggRubrik: Sv: Lilyana Scarlett   Lilyana Scarlett I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 

Lilyana Scarlett

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: Rollspelsverktyg :: Bakgrunder-