Rollspel och community.
 
PortalHemGalleriLatest imagesBli medlemLogga in
Värdshuset Rödhaken går utan sin värd. "Kommer att bli en svår tid framöver." kommenterar en anställd på plats.
Nära 30 personer sägs ha omkommit under förhöret på slottet. Det går viskningar om att de ansvariga ännu inte blivit identifierade och folket verkar missnöjda med hur drottningen hanterat situationen.
Mannen som tidigare trots legat bakom värdshusvärdens försvinnande visar sig oskyldig i förhör bakom slottets väggar. Folk säger sig ha sett mannen iförd familjen Segrota's egna emblem efter händelsen. Men förhöret slutade inte väl för 30 närvarande personer som mist liv eller lem.
Logga in
Användarnamn:
Lösenord:
Logga in mig automatiskt: 
:: Jag har glömt mitt lösenord
Vem är online
Totalt 2 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 2 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 41, den 2013-12-18, 23:47
Senaste ämnen
» En kort uppdatering.
Saskia Kalkell I_icon_minitimeav Admin 2015-09-15, 15:20

» En solig dag på marknaden.
Saskia Kalkell I_icon_minitimeav Black Fang 2015-09-15, 10:26

» Alice Eldflamma aka Black fang
Saskia Kalkell I_icon_minitimeav Siggan 2015-09-14, 11:44

» akura my first character
Saskia Kalkell I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-23, 10:25

» Glad jul och gott ny midsommar, hoppas ni får en bra påsk.
Saskia Kalkell I_icon_minitimeav Mialee 2015-08-16, 18:47


Dela
 

 Saskia Kalkell

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 19:26

Namn: Saskia Kalkell
Ålder: 24
Kön: Kvinna
Ras: Människa

Utseende: Saskia är en liten kvinna. Dock får inte detta misstagas som att hon är svag. En spänstig kropp döljer sig under den oftast bekväma klädnaden. Hennes ögon är ljusblå och håret är i någon underlig vitröd nyans. Oftast är håret uppsatt i en slarvig fläta, mest praktiskt så. En tatuering pryder huden mellan hennes skuldror. Tatueringen består av en text, en mänsklig nattvisa hennes mor brukade sjunga för henne.

Personlighet: Saskia är en människa som verkar vara mycket understimulerad. Hon söker alltid efter nya utmaningar och nya intressanta människor att testa sitt intellekt och sin styrka emot. Hennes tunga är vass och hon verkar aldrig skämmas för någonting hon säger eller gör. Även om hon kan vara rätt så burdus så är hennes avsikter goda. Otaliga är de gånger hon fått be om ursäkt.

Bakgrund: Saskia förlorade sin mor mycket tidigt i livet, hon var endast sju år då hon dog, men vissa minnen av henne är ändå mycket starka. Ensam kvar var Saskia med fyra bröder och sin far. De fem syskonen uppfostrades rättvist av en mycket klok och vänlig far i en by utanför Easthall. Familjen Kalkell var och är fortfarande mycket omtyckt i det lilla samhället utanför Easthall. Två bröder är idag utflugna för att söka något som Saskias far Torleif kallar för "Ära och berömmelse". Som Saskia förstod det skulle de söka sig till en riddarorder. De två yngre bröderna bor fortfarande hemma och hjälper Torleif så mycket de kan.

Saskia själv lämnade hemmet då hon var nitton år gammal, hennes far hade under hela hennes uppväxt försökt feminisera henne så gott det gick, och nog hade han lyckats alltid, dock skulle hon nog aldrig bli en adelsdam. Uppfostrad av en far och två bröder kunde bara resultera i en äventyrstörstande liten dam. Han hade ett alldeles för stort hjärta att gifta bort henne i tidig ålder också, och på det viset fick Saskia utvecklas som hon ville. Saskia strövade runt i världen och jobbade på de olika ställen som ville betala henne någorlunda. Efter några år av strövande tror hon sig ha hittat det hon ville göra. Havet hade blivit henne varmt om hjärtat, hon försöker hålla sig borta ifrån olagligheter ute på sjön. Dock märker hon mer och mer hur väl hon passar in bland de människorna. Inte bara deras personligheter, utan deras begär efter rikedom. Så Saskia håller såklart till i staden Narsis, om hon inte är på sjön så att säga.

Övertygelser:
1: Lev livet medan du kan, man vet aldrig om man får se morgondagen
2: Försök lita på människor, de flesta har alltid något bra i sig, var inte naiv bara
3: Var alltid beväpnad med någonting, för säkerhets skull

Instinkter:
1:I sociala situationer är Saskia oftast väldigt rätt fram och ärlig. Detta kan försätta henne i trubbel.
2:I Sociala situationer är hon också väldigt intresserad av andra människor
3:I alla situationer i livet är hon väldigt nyfiken och vill gärna ta reda på mer om saker och ting.
4:Om hon hamnar i en konflikt så viker hon gärna inte undan.



Senast ändrad av Layane Black den 2013-06-06, 22:12, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Amroth
Amroth
Grundare


Posts : 275
Join date : 12-09-12

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Sjöman
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 21:33

Godkänd! Välkommen till Akrylia!

Angående instinkterna så skulle jag vilja spetsa till dem lite.

Layane Black skrev:

Instinkter:
1: Saskia har en tendens att prata lite för mycket och detta kan få henne att hamna i jobbiga situationer
2: Hon är väldigt nyfiken och vill alltid gå till botten med saker
3: Väldigt intresserad av människor i allmänhet, detta kan också få henne att hamna trubbel
4: I situationer där bråk hotar är hon inte rädd för att lägga sig i och göra vad som behövs i den situationen. Snarare tycker hon det är underhållande.
5: I alla situationer, sociala som krigiska söker hon utmaningar.

Varför inte:

1. Saskia är rak och säger vad hon tycker.
2. Om hon hör någonting spännande så vill hon gärna undersöka det mer.
3.
4. Om hon stöter på ett slagsmål så hoppar hon in.
5. Hon går aldrig i samma upptrapade spår som förut utan söker alltid nya vägar och utmaningar.

Typ något sånt. Förstår du hur jag menar?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.akrylia.se
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 21:44

Jag tror jag förstår =) Du tänkte att det kunde skrivas lite mer tydligt?
Till överst på sidan Gå ner
Amroth
Amroth
Grundare


Posts : 275
Join date : 12-09-12

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Sjöman
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 21:48

Layane Black skrev:
Jag tror jag förstår =) Du tänkte att det kunde skrivas lite mer tydligt?

Ja och framförallt på ett sådant sätt att man vet att om en viss definierad situation dyker upp så vet man att hon med allra största sannolikhet kommer att agera på ett visst sätt.

"Om ... så ..."
Till överst på sidan Gå ner
http://www.akrylia.se
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 21:56

Okej nu är jag med tror jag! Ska försöka skriva om =)
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 22:16

Trevligt att du Godkände vår nya medlem Amroth. Jag tänkte också påpeka hur instinkterna var skrivna Smile Jag tänkte godkänna bakgrunden efter att jag avslutat mitt game på League of Legends; Men ack, jag var inte snabb nog!

Välkommen till Akrylia!
Till överst på sidan Gå ner
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 22:28

Tackar! ^^
Har skrivit om instinkterna lite nu, hoppas det blev lite bättre i alla fall =)
Till överst på sidan Gå ner
Siggan
Siggan
Grundare


Posts : 401
Join date : 12-09-12
Age : 31

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Äventyrare
Klass: Vampyr

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-06, 22:55

Haha, det var ju en aning enformit att skriva "I sociala situationer" på allihopa Very Happy

Det handlar ju om personlig smak egentligen.
Till överst på sidan Gå ner
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-07, 07:39

Kanske det ;D
Till överst på sidan Gå ner
Layane Black
Layane Black
Bekant

Posts : 236
Join date : 13-06-03
Age : 35
Location : Skellefteå

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Lönnmördare
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-07, 13:49

Men jag får rollspela nu alltså? Razz
Till överst på sidan Gå ner
Amroth
Amroth
Grundare


Posts : 275
Join date : 12-09-12

Karaktär
Ras: Människa
Yrke: Sjöman
Klass: Klasslös

Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime2013-06-07, 15:07

Layane Black skrev:
Men jag får rollspela nu alltså? Razz

Du är Godkänd så det är fritt fram. Lycka till!

Nyttig länk
Till överst på sidan Gå ner
http://www.akrylia.se
Sponsored content



Saskia Kalkell Empty
InläggRubrik: Sv: Saskia Kalkell   Saskia Kalkell I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 

Saskia Kalkell

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

 Liknande ämnen

-
» Saskia / Aska

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Akrylia :: Rollspelsverktyg :: Bakgrunder-